Terug van het Bounty eiland. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hans, Gerda, Jelle & Sjoerd Prins - WaarBenJij.nu Terug van het Bounty eiland. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hans, Gerda, Jelle & Sjoerd Prins - WaarBenJij.nu

Terug van het Bounty eiland.

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans, Gerda, Jelle & Sjoerd

02 November 2005 | Australië, Brisbane

Hallootjes, (zegt Sjooerd altijd)

We zijn weer terug van weggeweest. We waren weer even een dag niet online, want ja op een Bounty eiland hebben ze geen internet.

We zijn twee dagen op Moreton Island geweest, een tropisch eiland voor de kust van Brisbane. Het koste een vermogen aan dukaten, maar het was wel de moeite waard.

We gingen er heen om er wilde dolfijnen te voeren. Maar er was natuurlijk nog veel meer te doen op dit idylische eiland.

Allereerst hebben we lekker gesnorkeld. Eerst geoefend in het zwembad, het was voor Sjoerd de eerste keer, en daarna in de zee.
Jelle & Sjoerd leken zelf wel dolfijnen, zo goed ging het. Totdat Sjoerd een rog zag.

Maar ja, je kunt natuurlijk ook lekker zandkastelen bouwen. Prima bouwzand!

In de avond lekker genoten van de zonsondergang en toen..... de dolfijnen gevoerd. We mochten twee aan twee het water in met een vis in de hand tot knie-diep water. De dolfijn komt dan aan zwemmen en hapt dan zachtjes de vis uit je hand. Sjoerd en Jelle, de bofkonten, mochten zelfs meerdere vissen geven. Het was erg leuk om te doen en om dicht bij een dolfijn te staan.

Vandaag hebben we weer lekker gezwommen en op het strand gespeeld. Jelle en Hans zijn wezen snorkelen bij een aantal scheepswrakken vlak voor het eiland. Hier waren veel tropische vissen, koraal, aalscholvers en een HAAAAAAAAAAI te zien.
Gelukkig een klein exemplaar.
Sjoerd heeft nog even gekayact op zee.

We zijn nu weer terug in ons appartement, doodop maar een grote ervaring rijker.

Morgen gaan we siteseeing in Brisbane doen met onze "mate" Shane als tourguide.

To be continued.

• 02 November 2005 - 13:27

Groep 4.Prinsenhof:

Hallootjes allemaal, Wat een bofferds om met dolfijnen te mogen zwemmen. Kayakken lijkt ons moeilijk Sjoerd, goed van jou ! groetjes van de Prinsenhoffers.

• 02 November 2005 - 13:32

Meester Leo:

Mooie foto's wilden we nog even zeggen. Hier is het vandaag regenachtig.Waren we maar even bij jullie ! groeten m. Leo

• 05 November 2005 - 07:43

Erik En Thea:

hallo doe effe normaal met al die tropische fotos sturen naar dat koude hollandje. Nog een paar dagen en dan komen jullie weer lekker thuis, in de kou brrrr.Geniet er nog maar even van .....Tot straks en knuffels Kroontjes